Nejlepší tratě Formule 1

Finále sezóny Formule 1 je vždy událostí roku. Tento významný závod znamená konec rušného a nabitého roku a zároveň signalizuje, že se blíží čas zaslouženého odpočinku. Samozřejmě na významu závodům série F1 přidává, pokud se v nich rozhoduje o titul. Jako například během závodu Abu Dhabi Grand Prix, kde Nico Rosberg a Lewis Hamilton bojovali o titul šampiona. Závodní okruh Yas Marina však není tou nejlepší lokací pro velkolepou finále. Zřejmě mu nechybí nádech luxusu a je hodně pompézní, ale trať Yas Marina není příliš inspirativní a zároveň postrádá skvělou atmosféru jiných lokací. Pojďme se mrknout na ty nejlepší tratě v historii Formule 1.

Interlagos v Brazílii

Brazilská Grand Prix byla do nedávné doby používána jako lokace pro poslední závod sezóny F1. Dokud Abu Dhabi nepřišlo s návrhem přesunout finální závody do okruhu Yas Marina. Atmosféra na Interlagosu je vždy elektrizující a fanoušci jsou neskutečně vášniví, což odpovídá temperamentu místních obyvatel. Na celkovém vzrušení panujícím okolo závodů dodávalo i to, že se na brazilské trati dost často rozhodovalo o titul mistra F1. Vzpomeňte si na drama z roku 2008, kdy Lewis Hamilton porazil Felipe Massa.

Suzuka v Japonsku

Okruh Suzuka je známý jako nejlepší závodní okruh ve světě. Trať postavená ve tvaru osmičky je svým způsobem jedinečná a hostila mistrovství světa Formule 1 hned několikrát. Nelze nezmínit, že japonští fanoušci jsou též mimořádně vášniví a závody v Japonsku nepostrádaly neuvěřitelnou atmosféru. S jistotou se dalo říct, že okruh Suzuka po právu je nejlepší světovou tratí, rozhodně lepší než okruh ve Spojených arabských emirátech.

Adelaide v Austrálii

Ukončení F1 sezóny na městském okruhu bylo něco trochu jiného. Zatímco dnes australská Grand Prix v Melbourne je známá tím, že otevírá závodní sezónu, městský okruh v Adelaide kdysi býval finálním závodem Formule 1. Městská trať v Austrálii se vyznačovala záludnými záhyby a náročným terénem. Byla to výzva, na kterou se všichni fanoušci F1 těšili během celé sezóny.