Motorsport – kolik stojí

#272

Snad každý člověk má nějaké hobby, které většinou i něco stojí. Záliba v motorismu však s jistotou patří do kategorie těch dražších. Nejnákladnější položkou je samozřejmě samotná koupě motorového vozidla, ať už je to motocykl nebo auto. Ceny jsou velmi různé, záleží na tom, jestli kupujeme nové nebo používané vozidlo, jaký má výkon, design a mnoho dalšího. Investice se tedy můžou pohybovat od desetitisíců korun až do výše několika milionů.

Od toho, jaký vůz si člověk pořídí, pak závisí i potřeba různých dodatečných úprav a vylepšení. Do takzvaného „tuningu“ jsou jeho nadšenci ochotni investovat klidně i statisíce korun. Dalším velkým výdajem jsou v případě závodění určitě i náklady spojené se samotnou soutěží. Ať už jde o někdy dlouhé cesty, které třeba kvůli účasti na nich překonat, ubytování v místě závodu, nebo i častokrát vysoké poplatky za účast.

Zřejmě druhou nejdražší položkou kromě samotného obstarání motorového vozidla je jeho pravidelná údržba. Jak automobil, tak i motocykl, který se využívá na závodění, se samozřejmě opotřebovává mnohem více než třeba auto, které využívá běžná rodina na cesty do práce, odvoz dětí do školy a rodinné nákupy. Je potřeba často měnit velké množství součástek, pravidelně svůj vůz svěřovat do rukou odborníků, mechaniků, kteří zkontrolují jeho stav a zejména u motocyklů je jedním z velkých nákladů také potřeba častého měnění pneumatik, které se rychlou a agresivní jízdou velmi rychle opotřebovávají a jak v zájmu lepšího výkonu, tak i v zájmu bezpečnosti je potřeba je často měnit. Kdyby se tak nedělo, hrozily by motorkářům vážné úrazy nebo i něco horšího.

Můžeme tedy říct, že motorsport je opravdu jedním z těch dražších koníčků, se kterým je spojeno mnoho skrytých nákladů, které člověk často objeví až „za pochodu“. Na druhé straně však nabízí úžasný pocit svobody, adrenalinu a neskutečné euforie, která je pro mnohé motoristy opravdu k nezaplacení.